Servicebesök igen för handtagen!

Idag fredag så hade jag fått en tid för service. Verkstaden öppnar på vardagar kl 08 och stänger 17. Så fem i åtta stog jag och stampade för att lämna in vitnos.

Jag har haft problem ett tag med att dörrhandtagen inte gått ut automatiskt när jag närmat mig bilen och att omstart varit klurigt efter ett stopp. Detta mynnade ut i ett besök.

Körde in vitnos i verkstaden och då hängde mitt tidigare problem med att vid backning hoppade bilen till efter 2-3 meter. Priset 4500 kr skulle servicen då gå på men det avbokade jag och inriktade mig på antennbyte för mitt problem på 1800 kr.

Sedan första januari så har AVIS nu en biluthyrning placerad på Tesla. De sköter om alla uthyrningar (som är gratis) med sina egna Teslabilar. Eftersom det var en frusen morgon så hade tjejorna varit ute och skrapat bilarna men backspeglarna gick inte att få ut så mitt första silverexemplar fick bytas till en blå skapelse som också hade problem med sidospeglarna. Jag fick manuellt vrida till speglarna innan de började att fungera. Ett bra vintertips är att låta speglarna stå ute från november till april. Blåingen var en 4-hjulsdriven Tesla model S 75D.

Jag hade bara precis komma till jobb innan jag fick SMS att bilen var klar. Konstigt! Det visade sig att mina 2 stora problem sista tiden berodde på en inställning om ”Remote Access” var av och ”Auto present door handles” var på. Så trots att jag velat ha dörrhantagen ute när jag närmade mig bilen så gick inte detta pga en annan inställning var av. (Suck!)

Vi körde tillbaka under lunchen och bytte bort AVIS bilen mot vitnos tvättad både invändigt och untvändigt för en besiktningskostnad på 372.50 kr.

Lysande!

IMG_2705

Lämna en kommentar