Michelin Pilot Sport däck på Vitnos

Rosbergs däck kunde bara hitta 2 däck i hela Sverige med min dimension. Det blev väldigt fina (och dyra) Michelin Pilot Sport som nu är monterade på framhjulen.

Min fundering är om jag skall byta så de 2 nya hjulen skall placeras bak eftersom det är bakhjulsdrift och de slitna fram. Detta är något som jag har anammat i alla år med mina bilar. Men pågarna gav en annan åsikt och det är att vattenplaning sker på främre hjulen så om man vill ha bra grepp så är det bättre att ha de bästa hjulen fram.

Då är frågan? Vill man ha bra grepp i svängarna och i accelerationerna eller vill man ha bra grepp i dåligt väder och regn? Jag har tänkt att byta på måndag för bra däck bak!!

Eftersom jag fixade med Audin i fredags också så kollade jag in deras nya bilar och synade då en Audi R8. Ungdomens och 40-årskrisande vuxnas heta dröm.

Audi Q5 073

Notera att de på denna bil också valt samma däck som jag köpte. Gött!

Om du undrar vad det är som ligger bak på bilen så är det folie. Pampas i Åkarp ett företag som jag varit i kontakt med tidigare var på plats och folierade bilen matt svart. Jag funderade på vilka färger är de mest populära och enligt gentlemannen så var matt svart en av de mest populära eller militärmaskerat.

Det börjar närma sig en foliering också för oss! Men tyvärr så är det inte bilarna utan ett väldigt solblekt tak på hästsläpet.

 

[Gilla] och [Dela] så fler kan ta del av vår info!

TJT värvningsprogram

Köp ny bil via referral-kod:
https://www.tesla.com/sv_SE/referral/mikael58514